پیکر دو شهید راه آزادی تشییع شد

پیکر شهید چکو خدربیژی و شهید جوان طی مراسمی باشکوه در کوبانی تشییع شد و یاد گریلای ه‌پ‌گ آرگش کوبانی و گارزان تولهلدان گرامی‌ داشته شد.

مراسم خاکسپاری شهدا

اعضای نهاد خودمدیریتی دمکراتیک،‌ خانواده‌های شهدا، اهالی کانتون فرات، پیکر مبارز نیروهای ضدترور، چکو خدربیژی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(محمد احمد) که مورخ ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ در شداد به شهادت رسید و شهید جوان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(جنید) که مورخ ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ در طبقا به شهادت رسیده بود را به خاک سپردند. هر دو شهید دو آرامگاه شهید دجله واقع در کوبانی به خاک سپرده شدند.

یاد گریلای ه‌پ‌گ، آٰرگش کوبانی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(خالد مسلم) که مورخ ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ در مناطق حفاظتی مدیا شهید شده بود و گریلای ه‌پ‌گ گارزان تولهلدان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(گارزان شیخ) که مورخ ۹ مارس ۲۰۲۴ در منطقه زاپ شهید شده بود نیز در این مراسم گرامی‌ داشته شد.

در این مراسم‌‌، مدیریت کنگره استار در منطقه قینه‌سواد، شیخ دمیر سخنرانی کرد و چنین گفت‌‌: ‌«هزینه هرچه باشد آن را متحمل خواهیم شد ما راه شهدا را ادامه خواهیم داد. گریلا در سخت‌ترین و دشوارترین شرایط مقاومتی تاریخی انجام می‌دهند. در مقابل این مقاومت هم دولت ترکیه شکست می‌خورد. این مقاومت کاری کرد که دولت ترکیه از تمام مواضعش عقب نشینی کند و در تنگنا قرار بگیرد. این برای ما یک پیروزی است. خلق ما در شمال و شرق سوریه نیز برای بنا کردن زندگی آزاد،‌ مقاومتی بی‌همتا را انجام می‌دهند،‌ در مقابل اشغالگری مبارزه می‌‌کنند. یقینا با این مقاومت به پیروزی خواهیم رسید.‌»

مادر شهید آرگش، فریده مصطفی ایبو هم به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و گریلاهای آزادی تسیلت گفت و بیان داشت‌‌: ‌«ما تا به آخر از میراث شهدای خود صیانت خواهیم کرد.‌‌‌‌‌‌»

به عنوان خانواده‌ شهید آرگش،‌ دجله ایبو سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«او نه اولین شهید است و نه آخرین شهید. هزینه این آرمان هرچه که باشد ما متحمل شده و یقینا پیروز می‌شویم. ما به مثابه خلق برای دفاع از خط‌ شهدا،‌ در مبارزه حضور خواهیم داشت. به روزهاست که شهدای خود را بدرقه می‌کنیم. ما به مثابه خلق تا به آخر از شهدایمان صیانت خواهیم کرد.‌»

سپس مادر شهید گارزان تولهلدان، عایشه شیخ سخنرانی کرد و بیان داشت‌: ‌«ما تا به آخر مقاومت کرده و یقینا پیروز خواهیم شد.‌»

پس از سخنرانی‌ها، مشخصات شهدا از سوی مجلس خانواده‌های شهدا قرائت شد و به خانواده‌های آنان تحویل داده شد. شهدا با سردادن شعار و هلهله به خاک سپرده شدند.